Fetih Camisi’nden, Hazreti Süleyman Camisi’ne doğru yürüyüş gerçekleştirildi. Salavat ve tekbirlerle bu yürüyüşü gerçekleştirmekle birlikte şehit sahabeler için Kuran-ı Kerim okunup dualar edildi.
Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Ali İhsan Su:
“Bugün Diyarbakır şehrimizin 1384’üncü yıl dönümünü coşkuyla kutluyoruz. Fetih bizler için çok önemlidir. Diyarbakır’ımız bir sahabeler kentidir. 1384 yıl önce 27 Mayıs tarihinde Hazreti Ömer’in hilafeti zamanında İyaz bin Ganm komutasında yaklaşık 8 bin kişilik İslam ordusu Diyarbakır’ımızı fethetmek için buraya geliyorlar. Bugün sabah namazını kıldığımız Fetih Camii’nin olduğu yerde karargahı kuruyorlar. 5 aylık kuşatmadan sonra Diyarbakır’ın fethini gerçekleştiriyorlar”
